میثم مرادی بیناباج در دیدار با فعالان فرهنگی

تنظیم سند راهبردی بهترین راه برای تولید آثار فاخر هنری/ الگوی تولید آثار هنری باید الگوی ترویجی باشد

تنظیم سند راهبردی بهترین راه برای تولید آثار فاخر هنری/ الگوی تولید آثار هنری باید الگوی ترویجی باشد
معاون راهبری استان‌های حوزه هنری از لزوم بهره گیری الگوی ترویجی در تولید آثار هنری خبر داد و گفت: تدوین سند راهبردی حوزه هنری که در آن چشم انداز مشخصی وجود داشته باشد، می‌تواند به نقشه راه مناسبی در مسیرِ تولیدات فرهنگی هنری استان تبدیل شود.
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر :  ۱۳۴۶۱۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کرمانشاه، نشست دیدار با فعالان فرهنگی به میزبانی حوزه هنری کرمانشاه، با حضور میثم مرادی معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، مهناز فتاحی نویسنده کتاب فرنگیس، حسن احمدی راوی کتاب دوشکاچی، علی زیستی هنرمند فعال تئاتر، کیوان ماه ور فعال فرهنگی، کاکایی فعال حوزه پایداری، اکبر نژاد مستندساز و فائزه غلامی مذهب و نقاش برگزار گردید.

در این نشست که با هدف ارائه تصویر واضحی از شرایط فکری، فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد، فعالین فرهنگی و هنری استان مشکلات و مسائل مختلف را به سمع و نظر این مقام فرهنگی رساندند.

وی ظرفیت و فرصت‌های موجود در استان کرمانشاه را در حوزه‌های مختلف بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: هنری ارزشی و فاخر محسوب می گردد که بتوان در دل بحران‌ها و تهدیدها فرصت های مناسب به دست آوریم.   

 

تولیدات هنری با هدف بیان معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی

مرادی بیناباج در ادامه اظهار داشت: حضور جوانان هنرمندِ علاقه‌مند به حوزه‌های اندیشه‌ای برای حوزه هنری استان کرمانشاه یک نعمت ارزشمند است و باید در تحولی که برای حوزه هنری در گام دوم انقلاب پیش بینی شده، زمینه شناسایی و پرورش استعداد‌ها و تولیدات هنری، بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی فراهم آید. همانگونه که امام خمینی (ره) در منشور هنر اسلامی، خواستار بررسی و تولید هنری بودند که بیانگر معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشد و به واسطه آن به سوی آرمان‌های انقلابی نقش بسزایی ایفا کند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، قهرمان هایی نظیر فرنگیس حیدر پور( راوی کتاب فرنگیس) و حسن احمدی(راوی کتاب دوشکاچی) را گنجینه‌های با ارزشی عنوان کرد و عدم انعکاس افتخارات این سرمایه های فرهنگی را، اجحاف بزرگی در حق این عزیزان دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: باید حلقه‌های اندیشه ورزی در استان در پی موضوعات مختلف شکل گیرد تا به هدف عملیاتی مشترک دست یابیم و مسائلی مانند بیماری و معضلات اجتماعی را به عنوان دغدغه‌های مهم و قابل تأمل مورد توجه قرار دهیم و همچنین لازم است مشکلات مهم مردم، مورد بررسی قرار گیرد و برای ورود به این امر با تدوین یک برنامه ریزی میان مدت، مجموعه جریاناتِ انقلاب را برای کمک به حل مسائل، فعال کنیم.

 

عرضه آثار هنری به شیوه هایِ مختلفِ تبلیغات رسانه ای

معاون راهبری استان های حوزه هنری در این دیدار ابراز ابراز امیدواری کرد: آثار مختلف هنریِ تولید شده با محوریت انقلاب اسلامی باید به روش های مختلف به عموم جامعه ارائه شود.

مرادی بیناباج یکی از نقاط ضعف در ترویجِ محصولات و آثار انقلاب اسلامی را عدم تولیدِ کافی دانست و تصریح کرد: متاسفانه آثار محدود و قابل توجهی هم که تولید شده عموما به دست مردم نمی‌رسد که بخشی از آن به جهت سیاست‌های غلط در ترویج آثار و بخش دیگر به عدم طراحی دقیق فرایندهای ترویجی، بر می گردد. بر اساس شرایط کنونی، علاوه بر ایجاد شبکه های منسجم، لازم است بر اساس ظرفیت‌های بومی، برای عرضه تولیدات هنری، فکر اساسی شود.

اثرگذاری یک اثر هنری موفق، بر جان و روح مخاطب

میثم مرادی پس از تولید یک اثر، انتشار آن را مهمترین مرحله‌ی تولید دانست و تاکید کرد: هرگاه یک اثر هنری، تاثیرش را بر روح و جان مخاطب بگذارد و بازخورد مثبتی در جامعه پدیدار شود، آن موقع کار صحیح انجام شده و باید اثر را با شیوه‌های مختلف تبلیغات رسانه‌ای به مخاطب نشان دهیم تا کمتر کسی باشد دوشکاچی و فرنگیس را نخوانده باشد. همان طور که در جهان غرب، یک مساله‌ی کوچک با تبلیغات رسانه ای، موجی از واکنش و تاثیر را به همراه دارد، در این امر ما نتوانسته ایم سرمایه هایمان را آن گونه که هست، معرفی کنیم پس انتظار می رود این امر در فضای عمومی تقویت شده و با شناسایی ظرفیت‌های موجود به این مهم دست یابیم.

ترویجی بودن الگوها در خط تولید آثار هنری

وی خاطر نشان کرد: الگوی ما در خط تولید آثار هنری و رسانه‌ای باید الگوی ترویجی باشد. وقتی هدف نهایی را ترویج اثر ببینیم، تولید، آموزش، چاپ، نشر و توزیع هم در پی آن می آید و انتظار می رود تولیدات با محوریت گفتمان هنر انقلاب اسلامی با این هدف مورد بهره برداری قرار گیرد.

برچسب ها: LVHND FDKHFH

ارسال نظر