به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کرمانشاه، افشین آزادی رییس حوزه هنری در ابتدای این نشست بیان کرد: جمعیت شهر کرمانشاه یک میلیون نفر است اما متاسفانه ۴۰۰ هزار نفر از آنها حاشیهنشین هستند. ما راحت از کنار این افراد رد میشویم و به این عزیزان توجه نمیکنیم در حالی که آنها دزد و قاتل نیستند و جرم سنگینی مرتکب نشدند بلکه تنها آلوده به مواد مخدر شدند و دیگر کسی از آنها حمایت نمیکند.
وی ادامه داد: من از محسن اسلامزاده کارگردان «هیچکس منتظرت نیست» تشکر میکنم که با ساخت این مستند فضا را برای طرح مسائلی درباره زنان آسیبدیده باز کرد و اساسا ایشان به وظیفه خود به عنوان هنرمند یعنی واکنش به مسایل اجتماعی عمل کرده است.
رییس حوزه هنری کرمانشاه خاطرنشان کرد: «هیچکس منتظرت نیست» پیش از این ۲۸ آذر تا ۸ دی در شهر مشهد اکران و استقبال خوبی از آن شد. همچنین این مستند امروز در زندان مرکزی کرمانشاه به نمایش درآمد و جالب است بدانید که پس از اکران دوستان از ما درخواست کردند باز هم اکرانی در بندهای دیگر داشته باشیم. امیدوارم این مستند باب گفتگو درباره پذیرش آسیبدیدگان ناشی از اعتیاد را باز کند و ما این افراد را کنار خود جای دهیم.
در ادامه رضا کریمی از اساتید دانشگاه و معاون نهاد کتابخانهها با اشاره به اینکه «هیچکس منتظرت نیست» درد جامعه و اثری ارزشمند است، بیان کرد: ظاهرا این مستند را کسانی درک میکنند که اعتیاد را چشیدهاند. به همین دلیل من موضوع کمی با مخاطب عادی فاصله دارد و باید بگویم که ای کاش فکری برای مخاطب عامتر میشد. همچنین معتقدم که در محتوا خلاف عنوان عمل شد و از نظرم این اثر که موسیقی تاثیرگذاری دارد نیازمند افتتاحیه قویتری بود. از سوی دیگر این اثر به جز سکانسهای پایانی، ناامیدی را تلقین میکرد.
سپس کامران رضایی رییس انجمن سینمای جوان استان با بیان اینکه نزدیک شدن به سوژهها و جلب اعتمادشان برای این نوع مستندها که مشاهدهگر هستند، کار بسیار دشواریست، مطرح کرد: ما در این مستند با صحنههایی مواجه بودیم که سوژهها برونریزی میکردند و درونیات و ترسهای خود را با مخاطب در میان میگذاشتند. همچنین لازم میدانم که این نکته را تاکید کنم که اثر پایانبندی انسانی داشت.
در ادامه نشست از تابلویی که نام مستند «هیچکس منتظرت نیست» که توسط استاد مهدی سهرابی از هنرمندان خوشنویس مطرح کشور بصورت زنده نویسی و در حاشیه جلسه خطاطی شده بود، رونمایی گردید.
سپس کیوان ماه ور مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری نیز با بیان اینکه انتظار امروز از مستند این است که زبان گویای علم باشد، تصریح کرد: معتقدم برای ساخت آثاری شبیه به «هیچکس منتظرت نیست» پژوهشهای دقیق آسیبشناسانه لازم است. همچنین در ابتدا باید تفاوت بین کارتنخواب و معتاد مشخص شود چرا که ریشهها و ثمرات آن فرق میکند. علاوه بر آن از واجبات عصر ماست که از نگاه سطحی نسبت به مسایل دور شویم. در نهایت باید بگویم که اگر بخواهم مستند بسازم، از مستند «هیچکس منتظرت نیست» می توان بیش از ۲۰ زیر موضوع برای ساخت اثری درباره اعتیاد پیدا کرد.
رضا حیدری مدیر خبرگزاری فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه «هیچکس منتظرت نیست» گزارش جذابی از فعالیتهای سپیده علیزاده بود تا مستند، عنوان کرد: سوژهای که برای اثر برگزیده شده، خوب و همچنین نگاه حمایتی همسر سپیده علیزاده به او قشنگ بود. همچنیناگرچه ورودی مستند از نظر من گیرا نیست اما پایان مستند مخاطب را درگیر میکند.
در ادامه حمیدرضا ملک خطایی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه کرمانشاه دومین شهر حاشیهنشین پس از مشهد است، گفت: سوژه انتخابی قابل تجلیل و پرداختن به مسایل اجتماعی و نگاه ایجابی نه سلبی به این مسایل لازم است. متاسفانه امروز کمکاری ۲۴ نهاد مرتبط با آسیب اجتماعی باعث شده است وضعیت حاشیهنشینی این چنین باشد. همچنین لازم است بین آسیب اجتماعی و مفاسد اجتماعی تفکیک قائل شویم. لازم به ذکر است که مدیریت آسیب اجتماعی باید ۲۴ ساعته باشد و کار اداری نمیطلبد.