
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری؛ این هنرمند با بیان اینکه مشغول جمع آوری آثارم برای برپایی یک نمایشگاه انفرادی هستم که حدود اسفندماه برپا خواهد شد؛ اظهار داشت: «از طرف حوزه هنری در ورک شاپ های یک روزه ای شرکت کردم که معتقدم این کارگاه ها صرفا می تواند آشنایی علاقمندان با هنر نقاشی- خط را رقم بزند. اما کارگاه های هنری زمانی می توانند تاثیرگذار باشند که حداقل پنج تا شش جلسه مداومت داشته باشند.»
وی پیرامون ویژگی های یک آموزشگاه هنری موثر بیان داشت: «آموزشگاه ها می توانند موثر باشند به شرطی که افراد کاربلد به آموزش بپردازند نه کسانی که به تازگی برخی نکات را در حد دانش مبانی هنرهای تجسمی فرا گرفته اند، غالبا این افراد چندان دغدغه این را ندارند که چه کسانی را آموزش می دهند و برای ورود به جامعه هنری آماده می کنند.»
نقاشیان در ادامه افزود: «آموزش رشته های نقاشی-خط یا گرافیک نیاز به دانشی غنی دارد که تحصیلات آکادمیک پیش شرط آن است و تحقیق و تجربه و به صورت مداوم و مستمر کار کردن آن را کامل می کند که همه این موارد مستلزم گذشت زمانی منطقی است. آموزگاران واقعی به دنبال ارتقای سطح هنری جامعه هستند و دغدغه هنر و هنرمندپروری دارند.»
او در پاسخ به این پرسش که آیا هنرمندی با دارا بودن ویژگی های حرفه ای لزوما در زمینه آموزش هم می تواند موفق باشد؛ اظهار داشت: « اینها دو بحث جدا از هم هستند اما در عین حال یکدیگر را نفی نمی کنند. به این معنی که کسانی وجود دارند که هم آرتیست خوبی هستند و هم می توانند معلم خوبی باشند؛ مثل حمید عجمی استاد بنده که هم در زمینه آموزش بسیار توانمندند و هم هنرمندی حرفه ای هستند؛ البته این افراد زیاد نیستند یعنی کسانی که هم هنرمند توانایی باشند و هم بتوانند دانش خود را به بهترین نحو انتقال دهند.»
نقاشیان پیرامون استفاده از واژه ترکیبی نقاشی- خط یا خط-نقاشی عنوان داشت: « به نظر من این واژه، کلمه درستی نیست. نقاشی- خط یا خط- نقاشی عنوان نا مانوسی است و به نظر من فرق چندانی با هم ندارند. ببینید در اصل همان نقاشی است که ساختار آن از حروف ایجاد شده. کسی که می خواهد در این وادی قدم بگذارد باید حروف را بشناسد و هندسه حروف را بداند. اینکه در سطح عالی خوشنویس قَدَری باشد نیاز نیست اما به جز موارد ذکر شده چیدمان حروف را بشناسد و بتواند حروف را به درستی ترکیب کند.»
وی پیرامون پایه استفاده از خط نستعلیق به عنوان پایه هنر نقاشی- خط توضیح داد: «استاد کرمعلی شیرازی به عنوان یک نستعلیق نویس بسیار قَدَر از قالب خط نستعلیق در آثارش استفاده می نمود زیرا ایشان چندان از فرم های گرافیکی استفاده نمی کردند و در غالب موارد قابلیت های بصری خط نستعلیق را به کار می گرفتند. اما هنرمندی مثل استاد افجه ای فقط از این خط استفاده نمی کند چون ذهن شان قالب گرافیکی را هم می شناسد و از فرم ها و موتیف هایی دکوراتیو استفاده می کنند که در آثارشان قابل مشاهده است. لذا الزاما پایه نقاشی- خط نستعلیق نیست اما هنرمندی که این خط را بداند در خلق آثارش به غایت تاثیرگذار است.»